Programowanie to bardzo ważny element dzisiejszych czasów. Samo ministerstwo kładzie duży nacisk na naukę takich umiejętności jak logiczne myślenie, czy samodzielne szukanie i rozwiązywanie problemów -co dzięki nauce programowania da się osiągnąć.
Już w przedszkolu można zacząć przygodę z kodowaniem offline. Sprawia to dzieciakom dużo radości. Kursy również są opatrzone przyjaznymi postaciami, również takimi, które znają z bajek jak angrybirds, czy minecraft.
Ten post poświęcimy jednak dzieciom z edukacji wczesnoszkolnej, choć i dla starszych znajdzie się co nie co.
https://code.org/ to strona, która oferuje kursy dla dzieciaków na różnym poziomie edukacji. Możemy zacząć od najprostszych kursów. Plusem są też zadania, które możemy wykorzystać ramach godziny kodowania.
Niewątpliwą zaletą jest również to, że nauczyciel tworzy swoje konto i to on zarządza wszystkimi uczniami. Tworzy klasy i przypisuje dany kurs. Młodsze dzieci mogą mieć hasła obrazkowe co niewątpliwie ułatwia pracę. Sam nauczyciel ma stały podgląd, które dziecko jest na którym zadaniu i jakie są jego postępy.
Myślę, ze korzystanie z tej strony jest miłym urozmaiceniem lekcji:)
Konspekt przykładowych zajęć dla klas 1-3:
Przed lekcją stwórz konto nauczyciela, klasę i przypisz do niej uczniów. Wybierz kurs, na początek przygody z kodowaniem najlepiej wybrać Kurs1. Wydrukuj dla każdego ucznia z zakładki "zarządzaj uczniami" kartkę do logowania, na której będzie link, login i obrazkowe hasło.
Przygotuj tablicę multimedialną -jeśli jest dostępna.
Lekcja:
Uczniowie zasiadają do swoich komputerów. Powiedz, że dzisiaj zaczną swoją przygodę z programowaniem online. Zaproś do tablicy multimedialnej. Opowiedz o kursie.
Pierwsze trzy zadnia polecam zrobić wspólnie na tablicy multimedialnej, jeżeli macie dostęp. Jest to świetne wprowadzenie. Te zadania polegają na nauce przesuwania i łączenia elementów, wprowadzenia podstawowych kierunków świata.
Po przejściu zadań zaproś uczniów do komputerów. Włączamy przeglądarkę internetową i wchodzimy na stronę, której adres widnieje na karteczce. Młodszym uczniom pewnie więcej czasu zajmie przepisanie adresu, ale jest to kwestia wyćwiczenia. Wpisujemy kod sekcji, wybieramy imię i zaczynamy kurs. Jeżeli dzieci jeszcze nie mają opanowanych ruchów myszką, czy touchpadem niech powtórzą pierwsze trzy zadania samodzielnie.
To wprowadzenie zajmie Wam całą lekcję. Jeżeli macie zdolniejsze lub szybciej pracujące dzieci to możecie przejść do kolejnych zadań. W kolejnych etapach zadania będą coraz trudniejsze. Po kolei będziecie programować malowanie, wprowadzać pętle, czy szukać błędów i naprawiać kod. Sami musicie dopasować tempo do danej klasy.
Powodzenia!

Ten post poświęcimy jednak dzieciom z edukacji wczesnoszkolnej, choć i dla starszych znajdzie się co nie co.
https://code.org/ to strona, która oferuje kursy dla dzieciaków na różnym poziomie edukacji. Możemy zacząć od najprostszych kursów. Plusem są też zadania, które możemy wykorzystać ramach godziny kodowania.

Myślę, ze korzystanie z tej strony jest miłym urozmaiceniem lekcji:)
Konspekt przykładowych zajęć dla klas 1-3:
Przed lekcją stwórz konto nauczyciela, klasę i przypisz do niej uczniów. Wybierz kurs, na początek przygody z kodowaniem najlepiej wybrać Kurs1. Wydrukuj dla każdego ucznia z zakładki "zarządzaj uczniami" kartkę do logowania, na której będzie link, login i obrazkowe hasło.
Przygotuj tablicę multimedialną -jeśli jest dostępna.
Lekcja:
Uczniowie zasiadają do swoich komputerów. Powiedz, że dzisiaj zaczną swoją przygodę z programowaniem online. Zaproś do tablicy multimedialnej. Opowiedz o kursie.
Pierwsze trzy zadnia polecam zrobić wspólnie na tablicy multimedialnej, jeżeli macie dostęp. Jest to świetne wprowadzenie. Te zadania polegają na nauce przesuwania i łączenia elementów, wprowadzenia podstawowych kierunków świata.
Po przejściu zadań zaproś uczniów do komputerów. Włączamy przeglądarkę internetową i wchodzimy na stronę, której adres widnieje na karteczce. Młodszym uczniom pewnie więcej czasu zajmie przepisanie adresu, ale jest to kwestia wyćwiczenia. Wpisujemy kod sekcji, wybieramy imię i zaczynamy kurs. Jeżeli dzieci jeszcze nie mają opanowanych ruchów myszką, czy touchpadem niech powtórzą pierwsze trzy zadania samodzielnie.
To wprowadzenie zajmie Wam całą lekcję. Jeżeli macie zdolniejsze lub szybciej pracujące dzieci to możecie przejść do kolejnych zadań. W kolejnych etapach zadania będą coraz trudniejsze. Po kolei będziecie programować malowanie, wprowadzać pętle, czy szukać błędów i naprawiać kod. Sami musicie dopasować tempo do danej klasy.
Powodzenia!
Komentarze
Prześlij komentarz